WYCIECZKOWO :)

18 i 19 czerwca chętni wychowankowie grup wycHowawczych wybrali się na wycieczkę do Przesieki zorganizowaną przez panią Magdę Pistiolis z pomocą pań Małgorzaty Zaręby i Magdaleny Głowackiej. Gościny turystom udzielili niezwykle życzliwi i serdeczni właściciele Domu Rekolekcyjnego „Szema” w Przesiece. Środkiem transportu był pociąg Kolei Dolnośląskich, a na trasie Jelenia Góra-Przesieka wynajęty bus. Dwa spędzone w pięknym otoczeniu górskiego krajobrazu dni pełne były atrakcji. Szaleliśmy na placu zabaw przy Ogrodzie Siruvia zjeżdżając z bardzo wysokich rur, wędrowaliśmy szlakami pokonując różne, naturalne przeszkody, piekliśmy kiełbaski i chleb na ognisku, bawiliśmy się z przekochanymi psami mieszkającymi w Szemie: Rumbą, Tangiem i Nutką, rozegraliśmy także posko-ukraiński mecz piłki nożnej z przebywającymi w Szemie dziećmi z Ukrainy. W czwartek zwiedziliśmy lapońską wioskę Kalevala, gdzie słuchaliśmy ciekawostek o Finlandii i Laponii, zwiedzaliśmy malutkie Domki Muminków, bawiliśmy się w ganianego z uroczymi psami husky: Kalevem, Sampo i Lapo, a na koniec weszliśmy na wybieg reniferów, nakarmić je i pogłaskać. Żadnemu z czworonożnych mieszkańców Kalevali nie szczędziliśmy czułości, przytulasów  i głaskania.

Podczas wycieczki razem nakrywaliśmy i spożywaliśmy wszystkie posiłki przy dużych stołach w klimatycznej jadalni „Szemy”. Apetyty dopisywały wszystkim. Wyjazd był także okazją do ćwiczenia samodzielności, zaradności, opiekowania i otaczania pomocą młodszych i słabszych, oraz  integracji w grupie i z mieszkającymi w Szemie dziećmi z Ukrainy. Czas spędzony w Szemie dostarczył nam miłych wspomnień, będziemy oczekiwać kolejnego wyjazdu!