Wycieczka integracyjna do Bielawy Dolnej

W piątek 17.09.2021r. uczniowie wszystkich klas  szkoły przysposabiającej do pracy, wraz z wychowawcami: Moniką Zmorzyńską, Moniką Mańczak – Grzyb, Joanną Szpak, Aleksander Libner – Hytry, Agnieszką Wankowską i Iwoną Zienkiewicz, a także klasa pani Ani Buczek  uczestniczyli w wycieczce integracyjnej do Zakątka Turiusa w Bielawie Dolnej Tajemnicza Kraina Turisede – Kulturinsel Einsiedel | Facebook .

Nasi uczniowie pojechali na wycieczkę autobusem. Wszyscy usiedli, zapięli pasy i…ruszyliśmy po przygodę! Podróż była krótka, ale gdy dotarliśmy na miejsce poczuliśmy się jak w dalekiej krainie! Naszym oczom ukazały się prawdziwy raj dla dzieci i młodzieży, a także duża przestrzeń dla miłośników życia na łonie przyrody. Wyobraźcie sobie wielki plac zabaw z drewnianymi budowlami i atrakcjami dla dzieci i dorosłych,  magiczne drewniane domki, zwierzęta, drzewa, krzewy a do tego tajne przejścia, ścieżki między drzewami….! Widoki zaparły nam dech w piersiach, więc postanowiliśmy nabrać sił zanim pójdziemy korzystać z atrakcji. Dzięki uprzejmości pana Dariusza Chrapka zjedliśmy śniadanie  i wypiliśmy ciepłą herbatę w zaciszu domku – restauracji, pełnego tajemniczych skrzyń i ciekawych dekoracji. Najedzeni, gotowi do zabawy stawiliśmy się na placu, gdzie pani Monika Zmorzyńska opowiedziała nam o czekających nas zmaganiach. Pani Monika podzieliła nas na drużyny i każdej z drużyn wręczyła przygotowaną przez siebie mapę. Na mapie zaznaczyła rzeczy które mieliśmy znaleźć na terenie  Zakątka Turiusa. Na hasło- START!- rozpoczęliśmy poszukiwania. Trzeba było znaleźć wieżę z zegarem, kangury, gęsi, dynie, kozy, woły a nawet emu! Wszystkie drużyny spisały się na medal i mimo że zadanie wcale nie było łatwe- odnalazły każdą z rzeczy z mapy. Gdy szliśmy na miejsce zakończenia poszukiwań urządziliśmy mini-koncert z graniem na drewnianych cymbałach i klawesynie – było super, myślimy o występie w Mam Talent! 😉

Po trudach poszukiwań i występach artystycznych nasi dzielni uczniowie zostali nagrodzeni kiełbasą pieczoną na ognisku. Prosty posiłek zjedzony na świeżym powietrzu, przy ognisku, w miłym towarzystwie okazał się kolejną okazją do rozmów, śpiewów, żartów i wspólnych zdjęć.

Było wspaniale! Wszyscy zgodnie orzekliśmy że powrócimy tu wiosną, by znów wspólnie się bawić, przeżywać przygody, obserwować przyrodę, ale przede wszystkim by być razem w fajnym, przyjaznym miejscu.